Jaunpiebalgas vidusskola

Domā labu, runā labu, dari labu!

Pa Hansa Kristiāna Andersena pēdām.

Pa Hansa Kristiāna Andersena pēdām.

ERASMUS+ “4C”projekta ietvaros Jaunpiebalgas vidusskolas skolotājas G. Kundrate un L. Lorence viesojās Dānijas pilsētā Odensē, kur 5 dienas piedalījās starptautiskajā ERASMUS+ projekta pieredzes apmaiņas pasākumā Odenses viepārizglītojošajā pamatskolā “Tinglokkskolen”.

Danija atrodas Ziemeļeiropā, aizņem Jitlandes pussalu un 406 dažāda lieluma salu starp Ziemeļjūru rietumos un Baltijas jūru austrumos. Dienvidos robežojas ar Vāciju(68 km). Jitlandes pussalu un Skandināvijas pussalu atdala Skageraka , Kategata un Ēresuna (šaurākā vieta tikai 4 km plata) šaurumi. Starp salām: Lielais un Mazais Belts. Šaurumi ir ļoti svarīgi kuģu ceļi.

“Storebælt” jeb “Lielā josta” savieno Dānijas austrumus un rietumus. Tilts ir 18 kilometrus garš, un, šķērsojot to, visātrāk var nokļūt no Kopenhāgenas Vailē un Herningā. Grandiozās būves celtniecība tika sākta tālajā 1988. gadā un ilga desmit gadus. Viens no dārgākajiem transporta pārvadiem- viens virziens 35 EUR.

Dānija ir vistālāk uz dienvidiem esošā Skandināvijas valsts.

Valūta: Dānijas krona (DKK).

Dānija ir maza valsts ar efektīvu un ļoti attīstītu infrastruktūru. Teju puse valsts iedzīvotāju dodas uz darbu ar velosipēdu, tādēļ lielākajās pilsētās vienmēr ir padomāts par velobraucējiem.

Odense ir trešā lielākā pilsēta Dānijā ar 168 798 lielu iedzīvotāju skaitu un 304,34 kvadrātkilometru lielu platību. Odense atrodas Fīnas salas ziemeļos.

Fīnas salā Odenses pilsētā dzimis slavenais rakstnieks Hanss Kristians Andersens (1805-1875). Dānijas cilvēki un daudzi reģioni  ievīti rakstnieka pasaku un tēlu pasaulē. Rakstnieka mājā iekārtots  muzejs un liela viņa darbu bibliotēka dažādās valodās.

Pa pilsētas bruģi klājas Andersena pēdas, kuras aizved tūristus un dāņus uz rakstniekam tik svarīgām vietām: bērnības māju, skolu, dzīves vietu un mīļākajām atpūtas vietām. Arī ERASMUS+ projekta dalībnieki izstaigāja šīs rakstniekam un dāņiem tik svarīgās vietas.

Projektā piedalās komandas no 5 valstīm: Latvijas, Dānijas, Itālijas, Portugāles un Anglijas (šoreiz neieradās).

 

danija1

Attēlā redzama visa ERASMUS+ “4C” Dānijas aktivitātes komanda.

Dānijā pieredzes apmaiņas pasākuma gaita bija bagāta ar dažādām aktivitātēm:

  • Ekskursija pa skolu un iepazīšanās ar mācību procesu.
  • Mācību stundu vērošana un analīze.
  • Iepazīšanās ar pedagogu darba metodēm un pienākumiem.
  • Iepazīšanās ar skolas pedagoģiskā darba didaktiskajiem principiem.
  • Projekta tālāko aktivitāšu plānošana.
  • Iepazīšanās ar Odenses svarīgākajiem arhitektūras un kultūras pieminekļiem.

 

danija2

Apgūstam robotu darbības pamatprincipus.

 

danija3

Komandas pozē pie Andersena skulptūras.

 

danija4

Piedalamies 3. klases stundā.

Projekta aktivitātes ieguvumi:

  • Skolēnu izglītošana balstīta uz motorikas attīstību: kustības laikā mācoties kādu priekšmetu. Piem.: lēkājot iemācās svešvalodu, skrienot iemācās ģeogrāfiju u.c.
  • Atgādnes par zinībām var izvietot arī uz grīdas, kāpņu pakāpieniem, dabā u.c.
  • Skolas E žurnāls ir tik elastīgs, jo tajā ir skolēnu fotogrāfijas un skolotājs tur gatavo savas stundas.
  • Skolā strādā 60% vīrieši un pedagogu vidējais vecums ir 36 gadi.
  • Skolēni uz skolu brauc ar riteņiem.
  • Dānija ir velosipēdistu valsts.
  • Ideāli strukturēts sabiedriskais transports.

Paldies ERASMUS+ “4C”projekta vadībai un Jaunpiebalgas domei par iespēju piedalīties šajā pieredzes apmaiņas braucienā!

Skolotāja Liene Lorence

ERASMUS+ 4C projekts Dānijā, Odensē

Laika posmā no 20.-24.maijam projekta ERASMUS + 4C ietvaros Jaunpiebalgas vidusskolas skolotājas L.Lorence un G.Kundrate devās pieredzes apmaiņas braucienā uz Dāniju, Odensu, Tinglokke skolu.

Projekta laikā bija iespēja vērot vairākas mācību stundas dažādos vecumposmos. Īnteresantais un saistošais bija tas, ka viss mācību process ir vērsts uz kustību mācoties.Šīs būs arī motivējošas idejas mācīšanai skolā. Šo izglītības programmu skola izmanto jau no 2013.m.g. un tai ir sekotāji. Darba plānā tika lasīta lekcija par kustības nozīmi mācību procesā un smadzeņu darbības aktivizāciju - mācīties kustībā. Kustības nozīme tika mērķtiecīgi izmantota mācību stundās, pat programmējot, skolēniem tika doti uzdevumi, kuros jāveic noteiktas kustības, pat skriešana. Arī mums bija iespēja programmēt, izmantojot mikročipus.

Kaspers Tofte, robotu rūpnīcas inženieris prezentēja robotu, ko ražo vietējā rūpnīca, kādas funkcijas tas veic, tā lietderība ražotnēs, kas aizstāj vienveidīgus un smagus darbus rūpnīcās. Viņš runāja arī par 21.gs prasmēm, galvenā atziņa , ko inženieris izteica bija – saskatīt problēmu un rast tai vienkāršu risinājumu, tas nozīmē, ka darboties ar robotiem nākotnē spēs ikviens.

Tā kā Odense ir arī H. K. Andersena dzimtā pilsēta, tad arī mēs guvām nelielu ieskatu rakstnieka dzīvē, baudot pilsētas vēsturisko elpu.

Skolotāja Gunita Kundrate.

Projekta Erasmus+ „4C” aktivitātes Itālijā

Projekta Erasmus+ „4C” aktivitātes Itālijā

No 11.novembra līdz 15.novembrim deviņi Jaunpiebalgas vidusskolas skolēni – Endija Romanova, Elīna Zariņa, Daniela Macola, Aleksa Paula Pallo, Sandis Pajats, Krista Marta Kundrate, Aleksandrs Grigorjevs, Gunda Glāzere, Kristaps Ozols - kopā ar skolotājām Lienu Vaļģi, Daigu Rubeni, Gunitu Kundrati un šī projekta koordinatori Velgu Zariņu – Romanovu viesojās Itālijā projektā Erasmus+ 4C – Communication, Collaboration, Creativity, Critical thinking.

          Šajā projektā piedalās piecas valstis: Latvija, Dānija, Anglija, Portugāle un Itālija. Itālijā mūs uzņēma skola Liceo Scientifico Antonio Pacinotti, kas atrodas pilsētiņā La Spezia, mazu pārsteigumu radīja tas, ka viņiem skola ir jāapmeklē no pirmdienas līdz sestdienai un stundas ilgst no 8.00 līdz 12.00 vai 13.00.

          Šajā projektā vairāk pievērsāmies komunikācijai un sadarbībai, taču nevarējam iztikt arī bez radošuma un kritiskās domāšanas, jo tika izveidotas dažādas grupas, kur bija divi galvenie uzdevumi: izveidot grafiti, kas palīdzētu padarīt labāku apkārtējo vidi, kurā dzīvojam, otrs uzdevums bija izveidot prezentāciju par to, kā mēs varētu saudzēt vidi un samazināt plastmasas nonākšanu tajā. Daži veidoja plakātus, prezentācijas vai video, taču tika izveidota arī mājaslapa https://matildemuzio.wixsite.com/notoplastic. Brīvajā laikā cits citam mācījām dažādus savas valsts valodas vārdus vai spēlējām kāršu spēles.

          Devāmies ekskursijās uz pilsētiņām Porto Venere, Lerici, apskatījām arī pašu La Spezia, taču visvairāk pārsteidza Cinque Terre, kur paviesojāmies trijos no pieciem ciematiņiem. Pats lielākais piedzīvojums bija, dodoties no piektā ciematiņa uz ceturto, jo to darījām, kāpjot kalnā un ejot pa dažādām kalnu takām, – dažu šaurāku, citu stāvāku. Kopumā nogājām kādas divas stundas, taču tas bija skatu vērts, apbūra dzidrais, tirkīzzilais jūras ūdens, kalnā dzīvojošie savvaļas kaķi, kā arī corbezzolo jeb latviski – zemeņkoks, kura augļi izskatās un garšo pēc zemeņavenēm.

            Nobaudījām arī dažādus Itālijai raksturīgus ēdienus, kā frittura di pesce – fritētas jūrasveltes, gelato – saldēts deserts, kas ir līdzīgs saldējumam, kā arī nekur neiztikām bez pastas un picas! Interesanti bija redzēt, ka pie ģimenes vakariņu galda kā neatņemama sastāvdaļa bija TV raidījums Caduta libera!, kuram līdzi juta un centās pārbaudīt savas zināšanas katrs ģimenes loceklis.

Projekta pēdējā dienā kopīgi tika izvēlēts „4C” logo, ko katra valsts bija sagatavojusi iepriekš kā mājasdarbu, laimīgā loze tika Portugāles logo. Kopīgi tika uzspēlēta spēle „Viena balta vista skaita savus cāļus, to ir ...”, pārbaudītas zināšanas Kahoot spēlē un uzņemti kopīgi foto.

Šajā braucienā esam ieguvuši lielisku pieredzi, jaunus draugus, iepazinuši itāļu kultūru un tradīcijas, protams, arī viesmīlību, kā arī iemācījušies daudz ko jaunu.

Liels pluss bija tas, ka visas dienas mūs lutināja patīkami laikapstākļi, kas atļāva izbaudīt visas piedāvātās iespējas.

Itālija noteikti ir vieta, kur atgriezties un krāt jaunus spēkus, iegūt fantastisku pieredzi un vienkārši izbaudīt vilinošo ainavu, kalnus, jūru!

Vislielākais paldies skolotājai un šī projekta koordinatorei Velgai Zariņai – Romanovai par šo lielisko iespēju iepazīt Itāliju, jo bez viņas mēs šādu pieredzi nebūtu ieguvuši!

Gunda Glāzere, 12.klases skolniece

 

4c italija

Attēlā: Jaunpiebalgas vidusskolas skolēni un skolotājas, viesojoties Porto Venerē, Itālijā.

Projekta Erasmus+ “4C” aktivitātes Anglijā.

Projekta Erasmus+  “4C” aktivitātes Anglijā.

   Šajā mācību gadā Jaunpiebalgas vidusskolā tika uzsākta projekta Erasmus+ “4C” (projekta Nr. 2018-1-LV01-KA229-046950_1) darbība. Šis projekts saistīts ar 21.gadsimta prasmēm – sadarbību, komunikāciju, radošumu un kritisko domāšanu. Sadarbības partneri ir no Dānijas, Lielbritānijas, Itālijas un Portugāles. Paredzētas vairākas mobilitātes katrā no sadarbības partneru skolām.
   Šā gada 1.aprīlī  skolēni – Justīne Skutāne, Adrians Vīķelis, Anna Marija Kārkliņa, Samanta Terēze Spirģe, Viktorija Brikmane, Nora Marija Misiņa-un 3 pedagogi  - Jolanta Glāzere, Ineta Elksne un Vita Kļaviņa-ieradāmiesLiebritānijas pilsētā Ročesterā. Mūs laipni uzņēma projekta dalībskola – sera Jozefa Viliamsona matemātikas skola (SirJosephWiliamson’sMathematicalschool). Viņš bija angļu valsts ierēdnis, diplomāts un politiķis, kas 1701. gadā atstāja novēlējumu, lai Ročesterā izveidotu matemātisko skolu.
   Ročestera ir neliela pilsēta, kas izvietojusies Medvejas upes krastos. Ievērojamākā celtne ir 604. gadā uzceltāRočesteras katedrāle. Tajā darbojas skola, kas dibināta vienlaicīgi ar katedrāles tapšanas laiku un ir otra vecākā skola pasaulē, kas darbojusies bez pārtraukuma.
   Nākamajā dienā mēs devāmies uz sera Viljamsa matemātiķu skolu, lai iepazītos ar pārējiem projektā iesaistītajiem dalībskolu pārstāvjiem. Skolēniem tika piedāvāta detalizēta programma katrai  vizītes dienai. Skolēni pilnveidoja angļu valodas prasmes, jo tika sadalīti 5 grupās tā, lai katrā būtu visu dalībvalstu pārstāvji, un šādās grupās darbojās divas dienas. Projekta dalībnieki ieguva jaunas iemaņas IKT izmantošanā, pilnveidoja sadarbības un komunikācijas prasmes un attīstīja kritiskās domāšanas prasmes. Pirmā diena tika veltīta IKT tehnoloģijām. Katram  skolēnam tika izsniegts komplekts robotikā. Bija jāizgatavo robots, ar kuru dienas otrajā pusē skolēni piedalījās sadarbības aktivitātē.Skolu pārstāvji prezentēja savu valsti un iepazīstināja ar to vēsturi, tradīcijām.Vakara noslēgumā kopīgas vakariņas vienā no tradicionālajiem krodziņiem pilsētiņas centrā.
   3.aprīlī nodarbības sākās ar debašu turnīru. Katra no dalībvalstu skolu komandām piedalījās debatēs par to, kāpēc mūsu valstij jābūt Eiropas kultūras galvaspilsētai, bet  finālā izvēlējās kādu ievērojamu personību, kas devusi lielu ieguldījumu valsts attīstībā. Finālā cīnījās mūsu skolas  un Dānijas komanda. Skolēni izvēlējās runāt par Vairu Vīķi Freibergu un  guva uzvaru. Tālāk sekoja izglītojoša nodarbība, kurā dalībnieki tika iepazīstināti ar laikrakstiem un žurnāliem, kas iznāk Lielbritānijā. Šim nodarbībām sekoja jogas aktivitāte, to vadīja skolotāja, kura apguvusi  savas prasmes Indijā. Pēc fiziskajām aktivitātēm komandas iemācījās gatavotsmūtijus no augļiem un ogām. Komandu paveikto izvērtēja žūrijas komisija. Dienas noslēgumā apmeklējām regbija klubu. Vietējā regbija komanda demonstrēja spēles paņēmienus. Arī mūsējie varēja parādīt savas prasmes un iemaņas regbijā.
   Ceturtajā vizītes dienā visi kopā devāmies ekskursijā uz Londonu. Braucām ar vilcienu, un mūs pavadīja atraktīvais skolotājs Anguss Pārkers. Apskatījām ievērojamākos tūrisma objektus pilsētā. Apskati sākām ar Bekingemas pils parka apmeklējumu, tālāk devāmies uz DivaliTrafalgara laukumu. Apskatījām panorāmas ratu - Londonas aci un Vestminsteras pili jeb Parlamenta namu. Te arī ir visiem zināmais Bigbens. Šis pulkstenis ir viens no šīs pilsētas simboliem, kas pašlaik apskatei ir ierobežots, jo notiek restaurācijas darbi. Nokļuvām arī vienā no pilsētas kvartāliem, kur izvietojušies ķīniešu veikali un ēstuves, tā saucamajā Čainataunā. Pabijām arī Pikadillī laukumā un Haidparkā.  Pēcpusdienā devāmies atpakaļ uz Ročesteru, kur tikāmies talantu vakarā un iepazinām jaunas tradīcijas, apguvām portugāļu un dāņu dejas. Mūsējie iemācīja angļiem, dāņiem,portugāļiem un itāļiem deju ,,Cūkas driķos”.Pasākums izvērtās jautrs, un negribējās šķirties no jauniegūtajiem draugiem. Iegūti jauni draugi, iespaidi un daudz, daudz pozitīvu emociju.
   Piektajā dienā ceļojām mājup.

Fotogalerija


Skolotāja Vita Kļaviņa

Copyright © 2016. All Rights Reserved.