Jaunpiebalgas

vidusskola

Pa Hansa Kristiāna Andersena pēdām.

ERASMUS+ “4C”projekta ietvaros Jaunpiebalgas vidusskolas skolotājas G. Kundrate un L. Lorence viesojās Dānijas pilsētā Odensē, kur 5 dienas piedalījās starptautiskajā ERASMUS+ projekta pieredzes apmaiņas pasākumā Odenses viepārizglītojošajā pamatskolā “Tinglokkskolen”.

Danija atrodas Ziemeļeiropā, aizņem Jitlandes pussalu un 406 dažāda lieluma salu starp Ziemeļjūru rietumos un Baltijas jūru austrumos. Dienvidos robežojas ar Vāciju(68 km). Jitlandes pussalu un Skandināvijas pussalu atdala Skageraka , Kategata un Ēresuna (šaurākā vieta tikai 4 km plata) šaurumi. Starp salām: Lielais un Mazais Belts. Šaurumi ir ļoti svarīgi kuģu ceļi.

“Storebælt” jeb “Lielā josta” savieno Dānijas austrumus un rietumus. Tilts ir 18 kilometrus garš, un, šķērsojot to, visātrāk var nokļūt no Kopenhāgenas Vailē un Herningā. Grandiozās būves celtniecība tika sākta tālajā 1988. gadā un ilga desmit gadus. Viens no dārgākajiem transporta pārvadiem- viens virziens 35 EUR.

Dānija ir vistālāk uz dienvidiem esošā Skandināvijas valsts.

Valūta: Dānijas krona (DKK).

Dānija ir maza valsts ar efektīvu un ļoti attīstītu infrastruktūru. Teju puse valsts iedzīvotāju dodas uz darbu ar velosipēdu, tādēļ lielākajās pilsētās vienmēr ir padomāts par velobraucējiem.

Odense ir trešā lielākā pilsēta Dānijā ar 168 798 lielu iedzīvotāju skaitu un 304,34 kvadrātkilometru lielu platību. Odense atrodas Fīnas salas ziemeļos.

Fīnas salā Odenses pilsētā dzimis slavenais rakstnieks Hanss Kristians Andersens (1805-1875). Dānijas cilvēki un daudzi reģioni  ievīti rakstnieka pasaku un tēlu pasaulē. Rakstnieka mājā iekārtots  muzejs un liela viņa darbu bibliotēka dažādās valodās.

Pa pilsētas bruģi klājas Andersena pēdas, kuras aizved tūristus un dāņus uz rakstniekam tik svarīgām vietām: bērnības māju, skolu, dzīves vietu un mīļākajām atpūtas vietām. Arī ERASMUS+ projekta dalībnieki izstaigāja šīs rakstniekam un dāņiem tik svarīgās vietas.

Projektā piedalās komandas no 5 valstīm: Latvijas, Dānijas, Itālijas, Portugāles un Anglijas (šoreiz neieradās).

 

danija1

Attēlā redzama visa ERASMUS+ “4C” Dānijas aktivitātes komanda.

Dānijā pieredzes apmaiņas pasākuma gaita bija bagāta ar dažādām aktivitātēm:

  • Ekskursija pa skolu un iepazīšanās ar mācību procesu.
  • Mācību stundu vērošana un analīze.
  • Iepazīšanās ar pedagogu darba metodēm un pienākumiem.
  • Iepazīšanās ar skolas pedagoģiskā darba didaktiskajiem principiem.
  • Projekta tālāko aktivitāšu plānošana.
  • Iepazīšanās ar Odenses svarīgākajiem arhitektūras un kultūras pieminekļiem.

 

danija2

Apgūstam robotu darbības pamatprincipus.

 

danija3

Komandas pozē pie Andersena skulptūras.

 

danija4

Piedalamies 3. klases stundā.

Projekta aktivitātes ieguvumi:

  • Skolēnu izglītošana balstīta uz motorikas attīstību: kustības laikā mācoties kādu priekšmetu. Piem.: lēkājot iemācās svešvalodu, skrienot iemācās ģeogrāfiju u.c.
  • Atgādnes par zinībām var izvietot arī uz grīdas, kāpņu pakāpieniem, dabā u.c.
  • Skolas E žurnāls ir tik elastīgs, jo tajā ir skolēnu fotogrāfijas un skolotājs tur gatavo savas stundas.
  • Skolā strādā 60% vīrieši un pedagogu vidējais vecums ir 36 gadi.
  • Skolēni uz skolu brauc ar riteņiem.
  • Dānija ir velosipēdistu valsts.
  • Ideāli strukturēts sabiedriskais transports.

Paldies ERASMUS+ “4C”projekta vadībai un Jaunpiebalgas domei par iespēju piedalīties šajā pieredzes apmaiņas braucienā!

Skolotāja Liene Lorence

ERASMUS+ 4C projekts Dānijā, Odensē

Laika posmā no 20.-24.maijam projekta ERASMUS + 4C ietvaros Jaunpiebalgas vidusskolas skolotājas L.Lorence un G.Kundrate devās pieredzes apmaiņas braucienā uz Dāniju, Odensu, Tinglokke skolu.

Projekta laikā bija iespēja vērot vairākas mācību stundas dažādos vecumposmos. Īnteresantais un saistošais bija tas, ka viss mācību process ir vērsts uz kustību mācoties.Šīs būs arī motivējošas idejas mācīšanai skolā. Šo izglītības programmu skola izmanto jau no 2013.m.g. un tai ir sekotāji. Darba plānā tika lasīta lekcija par kustības nozīmi mācību procesā un smadzeņu darbības aktivizāciju - mācīties kustībā. Kustības nozīme tika mērķtiecīgi izmantota mācību stundās, pat programmējot, skolēniem tika doti uzdevumi, kuros jāveic noteiktas kustības, pat skriešana. Arī mums bija iespēja programmēt, izmantojot mikročipus.

Kaspers Tofte, robotu rūpnīcas inženieris prezentēja robotu, ko ražo vietējā rūpnīca, kādas funkcijas tas veic, tā lietderība ražotnēs, kas aizstāj vienveidīgus un smagus darbus rūpnīcās. Viņš runāja arī par 21.gs prasmēm, galvenā atziņa , ko inženieris izteica bija – saskatīt problēmu un rast tai vienkāršu risinājumu, tas nozīmē, ka darboties ar robotiem nākotnē spēs ikviens.

Tā kā Odense ir arī H. K. Andersena dzimtā pilsēta, tad arī mēs guvām nelielu ieskatu rakstnieka dzīvē, baudot pilsētas vēsturisko elpu.

Skolotāja Gunita Kundrate.